söndag 4 augusti 2013

Välkommen till den hektiska perioden efter semestern.

Vi som arbetar inom turistnäringen kommer nu under hösten att få uppleva vår högsäsong, det vill säga den tid då alla utländska turister kommer för att ta del av vad ett vackert höst Sverige har att erbjuda.

Det blir även slutspurten för oss som arbetar i branschen, det är nu vi skall skapa vinster att investera i kommande år. Det är nu vi skall vara som bäst, för det är nu de mest krävande gästerna kommer, de som är vana vid internationella besöksmål på hemma plan. Men detta klarar vi galant genom att personal och organisationen nu är inkörd.

Men betyder detta att vi på samma gång fram tills nu har levererat under den nivå som vi är kapabla till att göra? Svaret måste i många fall bli JA. Många organisationer använder "försäsongen" till att utbilda de anställda och toppa resultatet vid hösten
stormningen.



Låt Destinationsbyrån hjälpa Er nästa år att utbilda och förbereda personalen så Ni redan från start kan vara så effektiva som Ni är nu i slutet av säsongen.

Utbildning är förbättringsverktyget
 
 
 
Destinationsbyrån arbetar med kundanapassad utbildning enligt modellen för ständig förbättring.

Behovsanpassad utbildning

 
 
Modellen för ständig förbättring
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar